نکات طلایی در مورد خرما

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 20 مرداد 1395 در ساعت 13 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مزیت های استفاده از خرما

خرما در واقع یک میوه گرمسیری است که در بخش های جنوبی کشورمان کشت می شود. رطب بسیار مفید است و سرشار از مواد مغذی مختلف است. خرما دارای مقدار زیادی کلسیم ، فسفر و منیزیم است و علاوه بر این، این میوه سرشار از ویتامین های مختلفی است که برای سلامتی انسان بسیار مفید می باشند. آهن از جمله موادی است که به وفور در خرما یافت می شود ازاین رو به منظور تامین آهن مورد نیاز می توان از 15 گرم خرما در روز استفاده کرد.

 با مصرف روزانه رطب شما می توانید بیماری های ناشی از کمبود آهن نظیر کم خونی را تا حد زیادی برطرف نمایید. از دیگر مزیت ای استفاده از رطب و خرما ، جلوگیری از بروز بیماری های مزمن نظیر سرطان سیستم گوارشی است. خرما یک ماده اشتها آور است و علاوه بر این عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود می بخشد. این تنها برخی از فواید استفاده از خرما است. در مقاله "فواید خرما" به طور مفصل به مزیت های این میوه اشاره کرده ایم.

نکاتی طلایی در مورد مصرف خرما

  • توصیه می شود از خرما به عنوان جایگزینی برای قند و شکر استفاده کنید. در میان انواع خرما ، مناسب ترین نوع، خرما ربی است. این نوع رطب دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است زیرا دارای قند طبیعی می باشد.
  • برای شیرینی پزی نیز می توانید از خرما به منظور شیرین کردن استفاده نمایید.
  • اگر ورزشکار هستید می توانید خرما را به عنوان یک میان وعده مقوی در نظر داشته باشید.
  • رطب یک ماده موثر در کاهش چربی خون است.
  • یک نکته جالب در رابطه با خرما ، ارتباط آن با کاهش میزان پوسیدگی دندان ها می باشد. عصاره خرما از مانع از رشد میکروب ها در دهان شده و در نتیجه موجب کاهش پوسیدگی دندان ها می شود.
  • میزان قند طبیعی در خرما بسیار بالا است. بنابراین آن افراد مبتلا به قند بالا، باید در استفاده از رطب مراعات نمایند و کمتر استفاده کنند.
  • علاوه بر قند، این ماده غذایی دارای فیبر نیز می باشد. فیبر عملکرد گوارش و همچنین هضم و دفع مواد غذایی را بهبود می بخشد.
  • نوشیدن یک لیوان شیر گرم به همراه خرما می تواند خوابی راحت برای شما فراهم کند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :